Care a fost primul tau computer?

Un post de pe lifehacker.com mi-a adus aminte de primul meu computer, cum am facut rost de el si, in mod special, cum l-am tratat cand l-am adus in camera de camin. Erau vremuri in care traiam studenteste, cu buzunarele goale si idealuri marete. Faceam praf ceea ce stiti voi acum despre time management si ma cam durea undeva de chestiunile sociale, adica alea referitoare la piata fortei de munca, la cariera, la economie, la tara in care locuiesc, bla-bla. Prizam lecturi in mod sistematic si visam frumos. Pana in anul patru de facultate nu am pus mana serios pe vreun computer, iar atunci am decis ca nu se mai poate asa…trebuie sa ma aliniez planetelor. Zis si facut, am imprumutat de la un prieten (se stie el care) fabuloasa suma de 600 lei (adica sase milioane din aia vechi) si am luat-o la picior prin Cluj-Napoca, sa gasesc un magazin IT de unde-mi pot lua ceva…orice avea un monitor si o unitate. Dupa cateva incercari esuate, intram in magazine si adresam intrebarea: puteti sa-mi configurati ceva de banii astia? Am gasit, intr-un final o chestie micuta, evident second-hand, pe strada Campului; nu mai exista acum, stati linistiti. Tipul de acolo mi-a raspuns prompt: cum sa nu, se rezolva in vreo trei ore. Si uite asa, am carat acasa o carcasa din aia orizontala si un monitor cu tub imens, de 17′. Configuratie: un Intel Pentium de vreo 500 de ani, procesor 1.5 GHz, hard disk 40 si minunatii “rami”, 128 la numar. Ca atare, ma puteam uita la filme si sa joc Pocket Tanks! L-am adus in camera de camin si m-am uitat la el, admirandu-i formele, intrucat habar nu aveam ce sa-i fac. Imi pare rau ca nu am poze cu el, dar stiti voi cum arata, nu ma indoiesc.

Β unitateAu trecut cativa ani buni de atunci, din 2006, iar acum rulez Ubuntu (sau una dintre distributiile Linux) si construiesc site-uri in CMS-uri. Nu-i chiar rau πŸ™‚

Bun, hai sa vedem cu ce va laudati voi ca ati avut prima data…chiar sunt curios πŸ™‚

3 thoughts on “Care a fost primul tau computer?

  1. primul meu computer a fost o chestie ruseasca cumparata de tata din talcioc de la rusi prin 93. Tocmai fusesem admis la liceu in clasa de info, asa ca tata a venit mandru cu acea “chestie” acasa si mi-a spus ” -Ti-am luat calculator, hai sa vad cum lucrezi”. Din nefericire chestia nu era un calculator cu un minitel, o smecherie care se folosea la altceva. Cateva luni mai tarziu, fiindca urma sa particip la olimpiada judeteana de info, mi-a luat un HC90 , un calculator romaesc ce rula Basic, jocurile si programele se incarcau de pe casete audio(pana sa am si casetofonul meu am utilizat magnetofonul lui tata cu jocuri pe benzi). Foarte fericit am fost…Saboteur, Dizzy..jocuri de legenda pentru cei din generatia mea si nopti dupa nopti pierdute cu ele.

    Apoi la un an a urmat un 486 la 80Mhz, cu 4Mb de ram si 20 Mb(da Mb nu Gb) HDD. Eram deja invidiat de jumatate de clasa fiindca pana si in laboratorul de info erau doar cateva 286 in momentul ala. Binenteles au urmat alte nopti pierdute cu Dune 2, Price of Persia, etc…alte jocuri remarcabile din vremuri de mult apuse. Cu el au venit si Pascal-ul si C++, precum si primele programele create integral de mine…In tanculet animat care mergea si tragea din cand in cand si simularea sistemului solar cu planetele ce gravitau cu diverse viteze pe diferite orbite in jurul soarelui.

    Acum dupa atatia ani(aproape 20 de la primul) am in casa cateva calculatoare si 2 mac-uri pro, am bifate peste 100 de siteuri si magazine online, si chiar cateva aplicatii soft pt companii mari cu diverse intrebuintari pana la monitorizarea modificarilor genetice si a contaminarii liniilor de productie cu agenti alergeni in procesele de fabricatie ale diferitelor produse alimentare. sa vedem ce va fi peste alti 20 acum πŸ™‚

  2. genial! f fainuta povestea…tu ai ceva la activ πŸ™‚ stii ce ar fi interesant: o galerie foto cu astfel de produse (monitoare vechi, calculatoare, etc). Pe platforma Rizhome.org se cautau, la un moment dat, casete video vechi pentru ceva expozitie πŸ™‚

  3. Salut
    1. HC91 ( Z80 spectrum)
    2. I 286 slim , cat o carte mai groasa , sursa externa , monitor Hercules monocrom
    3. I 586
    s.a.m.d
    In prezent Q-core ,X640 , SSD Corsair F60.
    Imi pare rau ca am aruncat HC91 …..
    Cu el am inceput ASM si ma distram cu SPY.
    Marius .. mai tii minte ? tape loading error

Leave a Reply

