Realitatea augmentată – transformată în marketing viral

Este vorba aici despre o transfigurare a unei sintagme care folosea acum ceva vreme unei chestiuțe din sfera cercetării. Astfel, realitatea augmentată ca produs al marketingului viral are foarte puține în comun cu realitatea augmentată a lui Kevin Warwick, care vorbea despre device-uri care te pot face să vezi mai bine realitatea. Mizez în cazul produsului software care te ajută să integrezi în spațiul casei tale un produs comercial, dintr-un catalog, pe ideea de marketing viral.

Este foarte bine, căci oamenii de la Ikea au investit într-un produs software care să le dinamizeze catalogul pe 2014 printr-o aplicație smartphone: consumatorii pun catalogul pe podea ca marcator și pot selecta produsul dorit, putând să-l vadă în respectivul loc via unui app. App-ul conține deja peste 90 de produse, însă marea noutate este că nu este chiar o noutate: încă de anul trecut Ikea anunța un produs de acest fel, strategia lor combinând un set de tactici pentru a-și transforma produsul într-unul viral. O să vedem cum vor evolua de acum înainte și care va fi feedback-ul pieței. Tind să cred că totul este în terenul lor de joacă, deci de ei va depinde cum vor evolua lucrurile. Noul app va fi lansat în Apple App Store și Google Play începând cu 25 august 2013.

Facilitatea va prinde, întrucât dispune de argumentul unei tehnici noi, nevăzută de public, și de faptul că surclasează prezența fizică în magazin, prin imaginea obiectelor care vin pe cale digitală în casa utilizatorului pentru a fi “încercate”. Deci, 1-0 pentru digital.

Ce spun reprezentanții:

“Our customers want to be able to test out whether the products they’ve been inspired by in our catalogue will work in their own homes – particularly when it comes to larger pieces of furniture,” said Peter Wright, country marketing manager of Ikea in the UK and Ireland. sursa

“Offering a way of using mobile technology to enable to test products means the technology has a practical purpose and really helps customers visualise the way their homes could look.”

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s