(de)coda & (re)coda

Parte a (dez)arhivării, parte a arhivării….dacă vorbesc despre acest registru vizând spectrul online, atunci este este imposibil să evit semantica web. Codul ca unitate semantică este un tip de scriitură, unul contestat și contestabil tocmai datorită interpretării lui. Web 3.0 va atinge un vârf al interpretării semanticii web, a clarificării haosului și asimetriei cyberpsațiului. Acțiunile de (de)codare și (re)codare vor fi mai facile, fără văluri de blurări de sens, vorba lui Ricoeur. Totuși, cele două acțiuni mă conduc cu gândul spre media archeology, văzută în maniera lui Parikka. Atunci, analizele tip intelligence vor apela la (de)codare pentru ca fluxul de date să capete sens, să se transforme în informații. Criptologia operează cu mesaje cifrate, cu acțiuni de a (de)coda & (re)coda.

Cuplul acesta devine magic pe tărâmul descifrării mesajelor…Coduri, recombinare, replicare, viruși – patologie, (de)codare și (re)codare a cablurilor și nodurilor….

“A seductive and speedy surveillance of potent parasitic and viral theory in the age of the remix, the recombinant and the replicant. These essays de-code and re-code the spectacle of Life in the Wires. The CTheory Reader accelerates the Posthuman pulse.”

— Stelarc
Cybernetic Performance Artist and Futurist
Principal Research Fellow, Nottingham Trent University

Tot de acolo, din aceeași sursă…Life of Wires asemănătoare cu sartrianul fused community  (a global intellectual community of theorists, musicians, artists, filmmakers, computer programmers, multimedia designers, architects, engineers, Soweto poets, Net activists, young and old, a multiplicity of race, class, gender, nation and disciplines: writing from universities, industry, media, the streets; the design and programming centers of IT, from anti-globalization street protests, from mediawatch, from the badlands of Texas, the streets of San Francisco, the hybrid cities of Cape Town, London, Toronto, New York, Paris, Helsinki, Singapore and Berlin. Sursa).

Chiar dacă acest cod este văzut doar de către programator, ca și un jurnal încuiat sau ca și scrisori netrimise, este încă o expresie semiotică (Desigur, codul generat de computer prezintă autorul ca un cyborg, cu autorul uman mutat cu cel puțin un pas din codul produs)1 ” (Marino, 2012). Ei bine, SCIgen renunță la autor, este un mixaj de coduri care respectă anumiți algoritmi de editare textuală. Relația autor-cititor a fost transgresată aici prin apelul la mașini. Vă voi demonstra curând asta, printr-un exemplu viitor. 

The code for SCIgen is released under GPL, and is currently available via anonymous CVS. Da, codul sursă al programului, adică acela care este foarte greu interpretabil, care semnifică ceva pentru noi, restul în afara spațiului programatic.

Ce poate fi interpretat? Totul. Lumea este adusă în computer, iar acest lucru trebuie făcut într-un anume fel, codificat. Relația dintre cod și cel-care-codează este imprimată în programul care face computerul să vorbească lumiiscriu în lucrarea: Viralitatea în viral. Introducere în teoria viralului. Ca atare, să lăsăm cuplul (de)coda & (re)coda pradă analizelor inteligente, spectrelor arheologiei media, semanticilor web sau hermeneuticilor aplicate…

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s